Інженерний тиждень день четвертий
День четвертий...Юні дослідники 9-І класу довели ряд біологічних закономірностей. Одна група речовин відповідає за твердість і міцність, а інша - за гнучкість та пружність. Отже, у результаті прожарювання кістки, вона стала крихкою. Це говорить про те, що зникли органічні речовини і кістка втратила твердість, помістивши її в розчин оцту, вона зовсім розпалась. А інша кістка, яка протягом трьох днів була у цьому розчині втратила неорганічні речовини і кістка стала гнучкою та пружною. У 1869 році швейцарський хімік-органік Фрідріх Мішер працював у холодній лабораторії, що знаходилася у колишньому замку герцогів Вюртембергських у Тюбінгені. Він досліджував білі кров'яні тільця (лейкоцити). Як часто буває, неочікуваним результатом його дослідів став білий осад, що залишався на дні пробірок і не був схожий на жодну відомуна той час хімічну сполуку. З часом вчений дійшов висновку, що відкривнову сполуку, якій дав назву «нуклеїн», а пізніше «нуклеїнова кислота». Будь в тому приміщенні температура трохи вищою, чутлива молекула брозпалася і хтозна, коли б ми дізналися про ДНК. Хоча те, що самеДНК є носієм генетичної інформації стало відомо тільки в 1944 роцізавдяки дослідженням американського медика Освальда Евері.У 1953 році Френсіс Крік, Джеймс Ватсон і Моріс Вілкінс розшифрувалиструктуру цієї молекули. В 1962 році вчені отримали за своє відкриття Нобелівську премію. І напевно, юних біологів 9-І теж необхідно нагородити Нобелівською премією, бо саме вони навіть у звичайному кабінеті біології змогли побачити ДНК банана та свого однокласника.Ви, певно, знаєте, що відомий композитор Бетховен не чув, але як тодівін писав музику? Коли Бетховен грав, він затискав зубами один кінецьдиригентської палочки, тоді як інший - упирав в кришку піаніно. Його внутрішнє вухо не було пошкоджено, тож він просто знайшовдля звуку інший шлях до нього. Як ми чуємо? Пояснити цей процес змогли учениця 5-А класу Попович Божена та учениці 9-Г класу Гегельська Катерина та Мізерія Юлія виготовивши "Модель вуха".Для того, щоб зрозуміти як ми розмовляємо і яку роль відіграють голосові зв'язки учениця 5-А класу Сиваченко Катерина та учень 8-І класу Клюковський Богдан виготовили модель "Імітація голосу".І найголовніше, щоб захистити себе від підступного вірусу, перебуваючи у громадських місцях і забувши маску, не потрібно панікувати, бо її можна виготовити самостійно - це продемонстрували учні 2-І класу Пампуха Ірина, Клюковська Віра, Шутка Аліса, Завгородня Кіра, Цимбаленко Даша, Меркотан Анна та учениця 5-А класу Руденко Ангеліна. Молодці! Так тримати!!!